عدالت adalet

عدالت adalet

bozkurt

بوزقورد نماد ترکها

در طول تاریخ جهان ملت ها برای خودشان، علامت و سمبلی را انتخاب کرده و خود را بطوری به آن سمبل و نشان وصل کرده و یا از آن سمبل و نشان نیرو و قدرت روحی گرفته اند و در جنگها و اداره مملکت و رفتارهای اجتماعی از نشان خود الگو و تاثیر پذیرفته اند.

 برای مثال :

نشان آمریکائیها پرنده شاهین است.

نشان فرانسوی ها خروس است.

نشان کانادایی ها خرس است.

نشان انگلیس ها شیر است.

نشان تـــُرکها گرگ (بوزقورد) است.

در جهان کنونی هفت (7) کشور مستقل تـــُـرک و سیزده (13) جمهوری خود مختار تـــُرک و مجموعا پنجاه و شش (56) سرزمین تـــُرک وجود دارد که حدود 560 میلیون نفر از جمعیت جهان را شامل می شوند و دارای پرچم های مختلفی می باشند ولی در یک اصل تمامی ملل ترك جهان مشترک هستند و آن داشتن سمبل مشترک گرگ (بــوزقورد) است. که در اجتماعات با تا کردن دو انگشت وسط آنرا نشان می دهند.

فلسفه اینکه چرا بوز قورد نشان و علامت ملل ترک جهان شده است؟ روایات مختلفی دارد که ما به (یک) نمونه از آن اشاره می کنیم:

در داستانها و افسانه های باستان تـــُــرکان آمده است که اولین ثلاله ملل ترک دنیا شخصی بنام اغوز خان بوده است که در شیر خوارگی، پدر و مادرش را از دست داده و تک و تنها در دره ای می ماند که در این هنگام گرگی از جنس بوز قورد طفل شیرخواره را پیدا کرده و از او نگهداری میکند و با دادن شیر خود، طفل را از مرگ نجات می دهد. که با زنده ماندن اغوز خان نسل ترکها از نابودی نجات پیدا می کند و با ایجاد زاد و ولد قبیله ترکها بوجود می آید و اغوز خان اولین ثلاله و جد (آتای) تـــُرکها بحساب می آید که با شیر گرگ بزرگ شده است. و اگر بــوزقورد نبود، اغوز خان زنده نمی ماند و بدیهی است که نسل ملت تـــُـرک نیز از میان می رفت. لذا بدین سبب بز قورد نشان ملل ترک جهان می شود. علاوه بر این بز قورد خصوصیتهای منحصربه فردی دارد و با سایر گرگها و حیوانات فرق دارد که چند مورد ذکر می شود..

1. بــوزقورد مثل سایر گرگها اجتماعی زندگی نمی کند و معمولا تنها زندگی می کند.

2. بــوزقورد فقط با یکی از همنوعان خود ازدواج کرده و جفت گیری می کند و مثل انسانها زندگی خانوادگی تشکیل می دهد.

3. بـــوزقورد، هرگز در جای محصور زندگی نکرده و اسارت را تحمل نمی کند و هر شئ ای یا جانداری که مانع حریت و آزادگی اش شود سریعاً حمله ور شده و پاره پاره اش می کند. و در صورت تحمیل اسارت، یا خود کشی می کند و یا با گرسنه ماندن می میرد. یعنی یا می میرد و یا از اسارت خود را نجات می دهد، که این خصیصه، ارزش سمبلی آنرا بیشتر عیان می کند.

4. بــوزقورد در برابر تجاوز به لانه اش و حمله دشمن خیلی درنده بوده و متجاوز را پاره پاره می کند.

5. در واقع بـــوزقورد حیوانی است با جثه کوچکتر از گرگهای معمولی، نجیب، تمیز و مهربان و در عین حال زیرک و درنده و اسارت ناپذیر، که با گرگهای معمولی خیلی فرق دارد.

سعیدی


https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: شنبه 30 دی 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM