عدالت adalet

ماده واحده و جداول كلان منابع و مصارف بودجه

 ماده واحده و جداول کلان منابع و مصارف بودجه سال 1396 کل کشور

پیوست شماره یک: اعتبار طرح های تمللک دارایی های سرمایه ای

پیوست شماره دو: درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی

پیوست شماره سه: بودجه شرکت های دولتی، بانک ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت

 

پیوست شماره چهار: اعتبارات هزینه ای و تمللک دارایی های سرمایه ای برحسب برنامه و فعالیت

نویسنده: atila ׀ تاریخ: چهار شنبه 22 شهريور 1396برچسب:بودجه سال 1396 کل کشور , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با حکم وزیر کشور منصوب شد؛ اسماعیل جبارزاده؛ معاون جدید سیاسی وزارت کشور

در پی استعفای علی اصغر احمدی؛

اسماعیل جبارزاده که از ابتدای دولت یازدهم تا کنون، سمت استانداری آذربایجان شرقی را بر عهده داشت، با حکم وزیر کشور به عنوان معاون جدید سیاسی وزارت کشور منصوب شد

نویسنده: atila ׀ تاریخ: سه شنبه 21 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (1400-1396)

 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (1400-1396)

نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 19 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

انتصابات وزارت کشور

 انتصابات وزارت کشور 

Image result for ‫وزارت کشور‬‎

نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 19 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

استاندار: 4500 میلیارد ریال اعتبار برای بهبود شاخص های توسعه ای در آذربایجان غربی اختصاص یافت

 استاندار: 4500 میلیارد ریال اعتبار برای بهبود شاخص های توسعه ای در آذربایجان غربی اختصاص یافت.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،  سعادت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی افزود: با وجود اختصاص این اعتبار کلان برای توسعه، میزان عقب ماندگی شهرستان های مختلف استان بسیار زیاد است و انتظار داریم اعتبار بسیار بیشتری در اختیار استان کم برخوردار آذربایجان غربی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی در شاخص های توسعه ای از جمله سرانه درآمد، بهداشت، تعداد کلاس ها، تراکم کلاسی و برخورداری از زیرساخت های روستایی با مشکل مواجه است و باید برای بهبود این موارد همه مسئولان استانی و کشوری اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم تصویب منطق ویژه اقتصادی خوی اظهار کرد: این شهرستان با وجود جاذبه های زیاد، به لحاظ وجود مشکلات در حوزه آب با محدودیت کشاورزی روبروست و باید زمینه توسعه صنعتی و تجاری خوی را فراهم کرد.

وی بیان کرد: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی با توجه به برخورداری خوی از مرز رسمی زمینی و ریلی، فرودگاه و منابع قابل توجه اقتصادی نظیر شهرک تصویب شده مبل و کانی های غیرفلزی در این شهرستان یک ضرورت به شمار می رود.

در این جلسه در خصوص ردیف های اعتباری ویژه اختصاصی در قالب اعتبار توازن منطقه ای به هر یک از شهرستان ها و حوزه های مختلف آب، بهداشت، آموزش، کشاورزی و راه بحث و بررسی و ردیف های پیش بینی شده توسط سازمان برنامه و بودجه به تصویب رسید.

آذربایجان غربی از جمله استان های محروم و کم برخوردار در کشور به شمار می رود که در حوزه های درآمد سرانه، بهداشت و درمان، آموزش و دیگر شاخص های توسعه ای در ردیف های پایانی کشور قرار دارد.

نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 12 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اسامی و تصاویر استانداران در دولت یازدهم

 اسامی و تصاویر استانداران در دولت یازدهم  

نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 19 شهريور 1396برچسب:اسامی و تصاویر استانداران در دولت یازدهم , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دولت دوازدهم جمهوری اسلامی ایران

دولت دوازدهم جمهوری اسلامی ایران 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 19 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سید محمد علی شهیدی محلاتی، معاون رئیس‌ جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت دوازدهم

 سید محمدعلی شهیدی محلاتی

سید محمد علی شهیدی محلاتی، روحانی و سیاست ‌مدار ایرانی، معاون رئیس‌ جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

Mohammad-Ali Shahidi in press conference.jpg

او در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایران 1392مسئول کمیته روحانیون ستاد انتخاباتی حسن روحانی بود و مشاور وی در امور روحانیت است. محلاتی همچنین باجناق علی اکبر ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی رهبر ایران و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران می ‌باشد.

او همچنین پدر همسر محمد سعید مهدوی کنی، فرزند محمدرضا مهدوی کنی است.

در اولین روز کاری سال ۱۳۹۳، شهیدی از سوی حسن روحانی، رئیس شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، به عنوان دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت منصوب شد.

نویسنده: atila ׀ تاریخ: پنج شنبه 16 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت دوازدهم

 علی اصغر مونسان

علی اصغر مونسان( زاده 1349 در تهران) معاون رییس ‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

او پیش از این عضو هیئت ‌مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش بوده است.

Image result for ‫علی اکبر مونسان‬‎

مونسان در سال ۱۳۴۹ در تهران به دنیا آمد و کارشناسی خود را در رشته عمران در دانشگاه صنعتی شریف و در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت ساخت، دانشگاه صنعتی امیرکبیر به پایان برد او همچنین مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از سازمان مدیریت صنعتی دریافت کرده است. مونسان در حال حاضر دانشجوی دکترای عمران، دانشگاه صنعتی شریف است.

مونسان در دولت دوم دکتر حسن روحانی به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری منصوب شد. 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: پنج شنبه 16 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در دولت دوازدهم

 عیسی کلانتری

عیسی کلانتری (زاده 1331 در مرند)، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران و مشاور معاون اول رئیس جمهور در امور آب، کشاورزی و محیط زیست و دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه است.

Isa Kalantari.jpg

او وزیر کشاورزی در دولت‌ های اول و دوم اکبر هاشمی رفسنجانی و ۳ سال اول دولت اول محمد خاتمی بوده که به دلیل ادغام دو وزارتخانه کشاورزی و جهاد سازندگی کار وزارت را رها کرد و از سال ۱۳۸۱ با تشکیل خانه کشاورز به عنوان یک تشکل صنفي- سیاسی بخش کشاورزی، دبیرکل آن شده و تاکنون در این سمت فعالیت می‌کند.

·         لیسانس زراعت، اصلاح نباتات - دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه ۱۳۵۰۱۳۵۴

·         فوق لیسانس فیزیولوژی زراعی - دانشگاه نبراسکا

·         دکتری فیزیولوژی و بیوشیمی محصولات زراعی - دانشگاه ایالتی آیوا آمریکا ۱۳۵۷۱۳۶۰(۱۹۷۸۱۹۸1).

 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: سه شنبه 14 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور ایران در دولت دوازدهم

 لعیا جنیدی

لعیا جنیدی حقوق ‌دان و استاد دانشگاه ایرانی است. حسن روحانی رئیس جمهور دولت دوازدهم او را در ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ به سمت معاون حقوقی رئیس ‌جمهور منصوب کرد.

 159

جنیدی در سال ۱۳۶۸ مدرک کارشناسی رشته حقوق را از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران دریافت کرد. پس از آن، وی کارشناسی ارشد و دکترایش را در سال ‌های ۱۳۷۳ و ۱۳۷۹ در رشته حقوق خصوصی و اسلامی از همان دانشگاه اخذ کرد. در سال ۱۳۸۲، او برای یک دوره پژوهشی پسادکتری در زمینه‌ های حقوق تطبیقی و داوری تجاری بین‌المللی به دانشگاه هاروارد رفت.

پیش از انتصاب به معاونت حقوقی رئیس جمهور، جنیدی مدیریت کل اداره لوایح و تدوین و تنقیح قوانین مقررات در وزارت علوم را بر عهده داشته ‌است. وی هم‌ چنین دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است. به علاوه، جنیدی یک دفتر حقوقی با نام  JAALO   در تهران دارد که در زمینه حقوق بین‌الملل فعال است.

نویسنده: atila ׀ تاریخ: سه شنبه 14 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

معاون رئیس جمهور ایران و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در دولت دوازدهم

 جمشید انصاری

جمشید انصاری (زاده 1334 در زنجان) سیاست‌ مدار اصلاح طلب ایرانی، معاون رئیس جمهور ایران و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور است.

 انصاری نماینده زنجان در دور هشتم مجلس شورای اسلامی بود.

Jamshid Ansari.jpg

وی همچنین سابقه استانداری آذربایجان غربی و استانداری زنجان را نیز دارا می‌ باشد.

نویسنده: atila ׀ تاریخ: سه شنبه 14 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و ریس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت دوازدهم

 محمد باقر نوبخت

محمدباقر نوبخت حقیقی (زاده 22 آذر 1329 در رشت)، سیاستمدار اعتدال گرای ایرانی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، سخنگوی دولت ایران و دبیرکل حزب اعتدال و توسعه است. او پیش از این نماینده مردم رشت در ادوار سوم تا ششم مجلس شورای اسلامی و معاون پژوهشهای اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.

علی نوبخت حقیقی، نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم برادر اوست.

Portrait of Mohammad Bagher Nobakht.jpg

نوبخت، در دهه سوم زندگی اش، مدیر دبیرستان دکتر بهشتی (شاهپور) رشت، پس ازآن مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه و سپس چهار دوره نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بوده است. وی، در هر چهار دوره، به عنوان نماینده منتخب نخست شهر، از طرف مردم، با اختلاف آراء زیاد و قابل توجه، برگزیده شده است. اکنون، به عنوان معاون پژوهشهای اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، فعالیت می ‌نماید و از نزدیکان به هاشمی رفسنجانی محسوب می‌ شود. محمد باقر نوبخت در انتخابات ریاست ‌جمهوری ایران 1392از حامیان حسن روحانی بود وی دارای مدرک دکترای تخصصی مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی تهران واحد علوم و تحقیقات است.

بعد از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم ایران، وی در تاریخ ۲۶ مرداد ۱۳۹۲، محمد باقر نوبخت را به سمت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در دولت یازدهم منصوب کرد. بدنبال آن در ۱۹ آبان ۱۳۹۳، با دستور رئیس جمهور و تصویب شورای عالی اداری با ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور احیاء گردید. در ۸ دی ۱۳۹۳ و بدنبال احیاء سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، حسن روحانی، رئیس جمهور، طی حکمی محمدباقر نوبخت را بعنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور منصوب کرد. چندی بعد در ۴ مرداد ۱۳۹۵ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به دو سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی تقسیم شد و نوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب گردید.

نویسنده: atila ׀ تاریخ: سه شنبه 14 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در دولت دوازدهم

 محمد نهاوندیان

محمد نهاوندیان (زاده 15 اسفند 1333 تهران) سیاستمدار و اقتصاددان ایرانی دارای دکترای تخصصی اقتصاد از دانشگاه جرج واشینگتن، معاون اقتصادی رئیس جمهور در دولت دوازدهم است.

وی در دولت یازدهم رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری بود که محمود واعظی ( وزیر ارتباطات دولت یازدهم ) در دولت دوازدهم جانشین وی شد.

نهاوندیان از سال خرداد سال ۱۳۸۶پاییز سال ۱۳۹۲ ریاست اتاق بازرگانی ایران را برعهده داشت.

File:Mohammad Nahavandian 2015.jpg

نهاوندیان را از لحاظ سیاسی نمی‌توان عضو وابسته هیچ‌ یک از جریانات متداول دانست. علی‌رغم حضور فعال در صحنه ‌های سیاسی، هرگز عضو هیچ حزب و سازمان سیاسی نبوده است. فردی میانه رو است که سابقه همکاری با معتدلین جناح‌ های مختلف را در کارنامه دارد. در دولت ‌های موسوی، مرحوم هاشمی و خاتمی معاون وزیر و مشاور رئیس جمهور بوده و در دولت روحانی، مسئولیت رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری را پذیرفت. در دولت احمدی ‌نژاد بدون هماهنگی، او را به سمت دبیر کل بورس أوراق بهادار برگزیدند. اما از قبول سمت عذر خواست و سمت ریاست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی را که سمتی غیردولتی بود ترجیح داد.

نهاوندیان مشهورترین رئیس اتاق ایران پس از انقلاب است. ریاست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و ایران - معاونت اقتصادی شورای عالی امنیت ملی - عضو ستاد ویژه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور در سازمان تجارت جهانی (در دوره هاشمی و خاتمی)- معاون طرح و برنامه وزارت بازرگانی و مشاور رئیس جمهور و ریاست مرکز ملی مطالعات جهانی شدن از دیگر سمت‌ های اوست. او فارغ‌التحصیل مدرسه علوی و دارای دکترای اقتصاد از آمریکا و همچنین تحصیلات حوزوی است.

دکتر نهاوندیان در کمک به مذاکرات برجام، تیم اقتصادی متشکل از مدیران دولتی و بانکی، حقوقدانان مجرب در حوزه صنعت و کسب و کار و مسئولان اتاقهای بازرگانی را تشکیل داد. این تیم مهم‌ترین تیم پشتیبان مذاکرات سیاسی بود.

نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 12 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مسعود نیلی دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقتصادی و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی در دولت دوازدهم

 مسعود نیلی

مسعود نیلی( زاده 1331 همدان) اقتصاددان ایرانی است. او در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی به مدت ۳ سال معاون سازمان برنامه و بودجه ایران بود. وی هم‌ چنین به عنوان مشاور رئیس‌ جمهور در امور اقتصادی، دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، استاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف؛ رئیس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی (ریاست جمهوری) فعالیت داشته است.

Nili.JPG

نیلی جزء تیم اقتصادی حسن روحانی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران بوده است. حسن روحانی چندی بعد از تشکیل هیئت دولت نیلی را به عنوان مشاور اقتصادی رئیس جمهور منصوب کرد. نیلی چندی بعد جایگزین محمدعلی نجفی، در دبیرخانه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت شد.

وی همچنین دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقتصادی و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی در دولت دوازدهم می باشد

مسعود نیلی ۳ سال در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی معاون سازمان برنامه و بودجه ایران بود. پس از آن در تهیه و تدوین اولین و سومین برنامه ۵ ساله توسعه کشور ایفای نقش کرد.

او مدتی نیز در رأس شورای اقتصاد کشور مشغول به کار بود. در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی مجدد به عنوان معاون سازمان برنامه و بودجه و سرپرست کمیته خصوصی‌سازی برگزیده شد. او از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۹۰ رئیس دپارتمان اقتصاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف بوده است. زمینه علمی مورد علاقه او اقتصاد سیاسی و اقتصاد کلان است. او همچنین رئیس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی و استاد این مؤسسه بوده ‌است.

از مهمترین فعالیتهای او می‌توان به تدوین سند استراتژی توسعه صنعتی کشور در زمان وزارت اسحاق جهانگیری در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی در سال ۱۳۸۲ نام برد. در حال حاضر وی رئیس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی وابسته به نهاد ریاست جمهوری است.

نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 12 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در دولت دوازدهم

 محمود واعظی

محمود واعظی (زاده 1 خرداد 1331تهران)، سیاستمدار ایرانی، از اعضای مؤسس حزب اعتدال و توسعه، وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، سرپرست مرکز ملی فضای مجازی و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی ایران و معاون پژوهش ‌های سیاست خارجی مجمع تشخیص مصلحت نظام می ‌باشد. وی دارای مدرک ‌های تحصیلی دکترای روابط بین‌الملل و هم چنین فوق ‌لیسانس مهندسی الکترونیک می ‌باشد.

Mahmoud Vaezi in cabinet meeting.jpg

محمود واعظی، در اول خرداد ۱۳۳۱ در یک خانواده مذهبی در خیابان خراسان، جنوب تهران متولد شد. دوران ابتدایی خود را در دبستان اسلامی صادقیه سپری و در سال ۱۳۴۹ دوره دبیرستان را با اخذ دیپلم ریاضی در مدارس میرداماد و مروی پشت سرگذاشت.

وی در سال ۱۳۵۰ برای ادامه تحصیل به آمریکا رفته و در سال ۱۳۵۵مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سکرمنتو در رشته مهندسی برق اخذ کرده و برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مخابرات به دانشگاه ایالتی سن خوزه رفت. بعد از اتمام آن وارد مقطع دکترای رشته مهندسی مخابراتِ دانشگاه ایالتی لویزیانا شد؛ که با پیروزی انقلاب در ایران از اتمام تحصیل و اخذ مدرک دکتری صرف نظر کرد و به ایران بازگشت.

وی پس از انتخاب مجدد دکتر حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران از سوی وی به عنوان  رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری منصوب شد. 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 12 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شهیندوخت مولاوردی دستیار رئیس جمهور ایران در امور حقوق شهروندی در دولت دوازدهم

 شهیندوخت مولاوردی

شهیندخت مولاوردی ( زاده ۱ آبان ۱۳۴۴ در خوی) حقوق‌دان، فعال سیاسی اصلاح طلب، پژوهشگر و فعال امور زنان، دستیار رئیس جمهور ایران در امور حقوق شهروندی، دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، مسئول کمیته حقوقی ائتلاف اسلامی زنان، عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی و معاون سابق امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ایران است. 

File:Shahindokht Molaverdi 01.jpg

شهیندخت مولاوردی در ۱ آبان ۱۳۴۴ در شهر خوی در استان آذربایجان غربی زاده شد. کودکی و نوجوانی را در خوی و چند سالی در شهر سردشت گذراند. در سال ۱۳۶۳ در دوره کارشناسی حقوق دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شد و به تهران رفت. بعد از اتمام دوره کارشناسی به مدت چهار سال در آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران مشغول تدریس شد و دوره کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل خود را با رتبه اول در دانشگاه علامه طباطبایی طی کرد. انتخاب موضوع مرتبط با مسایل زنان برای پایان ‌نامه آن دوره - بررسی اقدامات بین‌المللی مقابله با خشونت علیه زنان- آغاز فعالیت وی در زمینه مسائل حقوق زنان محسوب می ‌شد.

او در دولت سید محمد خاتمی، مدیر ارتباطات بین‌الملل مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری و پیش از انتخاب به عنوان معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در کابینه حسن روحانی، دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان و مسئول کمیته حقوقی ائتلاف اسلامی زنان بود.

با روی کار آمدن دولت دوم حسن روحانی، وی در ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ طی حکمی شهیندخت مولاوردی را به عنوان دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی منصوب و معصومه ابتکار، را جایگزین وی در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نمود.

نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 12 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ایران و رئیس بنیاد ملی نخبگان دولت دوازدهم

 سورنا ستاری

سورنا ستاری خواص، دانشیار دانشگاه صنعتی شریف، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ایران و رئیس بنیاد ملی نخبگان است. وی، فرزند سرلشکر منصور ستاری است.

او در سال ۱۳۸۴، بعد از برکناری مهدی هاشمی رفسنجانی به عنوان مدیرعامل سازمان بهینه ‌سازی مصرف سوخت انتخاب شد، اما یک سال بعد از سمتش استعفا داد. ستاری در تاریخ ۱۳ مهر ۱۳۹۲ با حکم حسن روحانی به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور منصوب شد. او در تاریخ ۲ مهر ۱۳۹۲ با حکم بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت به عنوان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت منصوب گردیده بود که پس از انتصاب به سمت معاونت علمی رئیس‌جمهور در بیست و نهم همان ماه جای خود را به حمیدرضا کاتوزیان داد.

دکتر حسن روحانی در تاریخ بیست و پنجم مردادماه ۱۳۹۶ در زمان مذاکرات مجلس برای رای اعتماد به وزرا، دکتر ستاری را دوباره به عنوان معاون علمی و فناوری خود منصوب کرد.

نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 12 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در دولت دوازدهم

 معصومه ابتکار

نیلوفر ابتکار معروف به معصومه ابتکار و سیستر مِری (زاده ۱۳۳۹خ/۱۹۶۰م در تهران) فعال سیاسی اصلاح‌طلب، روزنامه‌نگار، مؤلف و مترجمِ ایرانی، از اعضای مؤسس جبهه مشارکت ایران اسلامی و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ایران است.

معصومه ابتکار نخستین زن ایرانی است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ وارد هیئت دولت شده ‌است. او بیشتر به‌ خاطر نقش خود در تصرف سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ و ۸ سال ریاست سازمان حفاظت محیط زیست ایران در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی و ریاست مجدد وی بر این سازمان در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی معروف است. ابتکار در بحران گروگان‌گیری در سفارت آمریکا، سخنگوی گروگان‌گیران بود. او همچنین به مدت هفت سال در شورای شهر تهران نماینده مردم بوده است.

دکتر حسین روحانی رئیس جمهور دولت دوازدهم وی را در 18 مرداد 1396 به عنوان معاون رئیس جمهور و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور انتخاب کرد.

 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 12 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دولت دوازدهم

 علی اکبر صالحی

علی‌اکبر صالحی (زاده 4 فروردین کربلای عراق 1328)، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران است. صالحی پیشتر از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ نیز همین سمت را برعهده داشت. صالحی از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ وزیر امور خارجه ایران بود. او از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود و بین سال‌ های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹، معاونت دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی را بر عهده داشت.

صالحی که متولد کربلای عراق است. تحصیلات خود را در دانشگاه آمریکایی بیروت و مؤسسه فناوری ماساچوست در رشته‌های فیزیک و مهندسی هسته ‌ای انجام داده است. او استاد مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی شریف است و دو دوره رئیس این دانشگاه بوده‌ است. صالحی همچنین ریاست دانشگاه بین‌المللی اسلامی امام خمینی قزوین را بر عهده داشته است.

وی معاون رئیس جمهور و رئیس  سازمان انرژی اتمی در دولت یازدهم و دوازدهم دولت روحانی می باشد. 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 12 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM